Battery Installation Guide

Rodzaje

Bateria

Akumulatory motocyklowe są w czterech podstawowych wersjach:. konwencjonalne, Yumicron, Użytkownik aktywny bezobsługowe i Fabrycznie aktywowany bezobsługowe < / b> Każdy wymaga nieco inną procedurę rozruchu.

Akumulator Identyfikacja
  • Konwencjonalne i Yumicron Baterie , można zidentyfikować najłatwiej przez wymiennych wtyczek plastikowych mają one w górnej części każdej komórki, 6 wtyczek dla 12V i 3 dla akumulatora 6V. Baterie konwencjonalne reguły mają numery katalogowe zaczynające 6N lub 12N albo w zależności od napięcia. Baterie Yumicron ogół mają numery katalogowe począwszy YB lub CB zależnie od producenta i są dostępne tylko jako 12 jednostek Volt. Tego rodzaju akumulatora są bardziej powszechne w przypadku starszych urządzeń i zazwyczaj mają ujście rury przelewowej na jednej stronie.
  • Użytkownik aktywny bezobsługowe lub częściej po prostu bezobsługowe są zazwyczaj dostarczane z pakietem kwasu 6 komórek i taśmy uszczelniającej pokrywy singiel, który będzie uszczelnić wszystkie 6 komórki baterii jednocześnie. Ten typ akumulatora nie ma rurę przelewową, obudowa jest zwykle nieprzezroczyste i numery katalogowe ogólnie zacząć YTX, GTX, ETX lub CTX w zależności od producenta.
  • fabryczne aktywowany bezobsługowe lub częściej żelowe Akumulatory są zwykle nieprzezroczyste i całkowicie zamknięte. Numery części żelu Baterie są nieco bardziej zróżnicowane począwszy CT, CTZ, YT, YTZ między innymi. Uwaga: baterie typu żelowe wymagają napięcia ładowania co najmniej 14,0 V, w przeciwieństwie do 13,8 V dla płynnych rodzajów elektrolitów, więc jeśli modernizacji sprawdzić, że system opłat jest odpowiedni.

    Pojemność baterii

    Pojemność baterii jest ważna dla obliczenia ilości czasu potrzebnego na początkowy opłat. Pojemność baterii jest mierzona w godzinach amper (Amp godzin) i jest skrótem Ach . Zazwyczaj jest to w przybliżeniu w pierwszym zbiorem cyfr w numerze części (drugi w przypadku konwencjonalnych akumulatorów). Na przykład, w YTX9BS i 12N9-3B przybliżona pojemność jest tak teoretycznie 9Ah Akumulator powinien być w stanie dostarczyć 9 amperów na godzinę lub 1 A przez dziewięć godzin. Liczby te są zazwyczaj bardzo optymistyczne i pozwalają na dużym spadku napięcia wyjściowego, coś nowoczesne systemy zapłonu nie byłby w stanie funkcjonować w.

    Uruchomienie Procedura

    Wprowadzenie elektrolitu
    • Konwencjonalne i Yumicron Baterie. Przed mogą być stosowane te baterie muszą być napełnione elektrolitem i naładowane. Elektrolit jest rozcieńczony kwas siarkowy, więc należy zachować ostrożność przy posługiwaniu się nim. Nosić rękawice lateksowe lub podobne i upewnij się, że nie masz na sobie swoje najlepsze sukienkę wszelkie drobne plamy na nim będzie oznaczać małe otwory następnym razem ubranie jest myte. Byłoby to także mądry, nosić okulary ochronne, jak jakieś plamy na oczach będzie wymagało wypłukiwanie oczy dużą ilością wody i ostrożności podróż do lekarza. Niewielkie ilości kwasu na skórze nie może być zbyt Szkodliwy ale powinny być zmyte natychmiast, ponieważ może podrażniać później. Innymi słowy jest to chyba dobry pomysł, aby założyć kombinezon. Butelek kwasu zazwyczaj pochodzą z małej plastikowej rurki, które, gdy ściśnięte pomiędzy kciukiem a palcem wskazującym może skutecznie kontrolować przepływ kwasu. Gdy jesteś właściwie przygotowany usunąć zaślepki z komórek, zdjąć korek z rury przelewowej, jeśli jest zamontowany, i ostrożnie dodawać kwas do linii "max" wskazanego na baterii do każdej komórki w kolei. Następnie zostawić akumulator na kilka minut na osiedlenie się. Po powrocie do baterii prawdopodobnie znajdziesz potrzeby uzupełniania elektrolitu kwasu do linii ponownie. Gdy jesteś zadowolony z poziomu elektrolitów wymienić świece, pasuje do rury do rury przelewowej i wytrzeć rozlany kwas spore ilości wody. Należy używać tylko konkretne rozcieńczonym kwasem siarkowym do konwencjonalnych akumulatorów kwasowo-ołowiowych i nie dodawać żadnej wody w momencie uruchomienia. Po pierwszym napełnieniu nie dodawać żadnych dodatkowych kwas do akumulatora, zawsze doładowanie z destylowaną lub dejonizowaną.
    • bezobsługowe. Baterie te są nieco łatwiejsze do wypełnienia. Jednak nadal jesteś czynienia z rozcieńczonym kwasem siarkowym, tak byś radził się do ostrzeżeń przedstawionych powyżej. Upewnij się, że bateria jest na stabilnej powierzchni, a czasem paczki kwasu trzeba trochę ciśnienie do współpracy z akumulatorem. Najpierw usunąć pasek folii pokrycia Wloty na szczycie baterii. Nie usuwaj osłonek foliowych na opakowaniu kwasu, będą one przebite po włożeniu do otworów komórkowych. Odwróć pakiet kwasu tak, że czapki z folii skierowane są w dół, w jednej linii z otworami komórkowych na baterii i przesunąć do domu. Czasem może się okazać, delikatnie kran z jest konieczne dłoni. Kwas powoli sączyć powinien teraz do baterii, ważne jest, aby nie spróbować spieszyć ten proces, jak kwas musi być wchłaniane przez maty z włókna pomiędzy płytami. Czasami jedno z ogniw kwasowych nie opróżnić, jeśli jest to przypadek spróbować delikatnie ściskając komórkę przestępstwa lub delikatnie potrząśnij kwasu pakiet aby wypuścić powietrze uwięzione w komórce. Kiedy cały kwas utorowało sobie drogę do miejsca baterii listwę maskującą nad otworami komórkowych i dotknij domu gumowym młotkiem.
    • żelowe Akumulatory. Te chłopaki są z elektrolitem już zainstalowany. Czy nie jesteś szczęśliwy?

      Ładowanie akumulatora po raz pierwszy

      Gdy masz akumulator wypełnioną elektrolitem trzeba go naładować. Podczas gdy może być możliwe w tym momencie użytkowania baterii nie jest wskazane. Pierwsza opłata dasz akumulator jest najważniejsze, a przyszłość długość życia baterii zależy od niego. Przy wydawaniu baterii długi ładunek lepiej jest zdjąć pokrywy komórek konwencjonalnych i yumicron baterii i przeprowadzenia ładowania w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Gdy początkowo wypełnione kwasem akumulatora jest "w połowie naładowany", czyli od 60 do 80% pojemności i należy teraz dostosowania go powoli do pełnego naładowania. Najlepiej użyć jest inteligentna ładowarka akumulatorów motocyklowych , lub w przypadku jego braku ładowarka z "motocykl" ustawienia. W ostateczności można użyć ładowarki sączyć, ale nigdy do ładowarki, ponieważ mogą one dostarczać zbyt dużo prądu i uszkodzić wewnętrzne baterii na stałe. Inteligentna ładowarka powie, gdy bateria jest w pełni naładowana. Zwykłą ładowarkę trzeba będzie obliczyć czas ładowania siebie za połowę godzin Amp ocenie podzielony przez średnią prądu ładowania (zwykle około 1 AMP) w godz. Jeśli używasz ładowarki sączyć to chyba najlepiej pozostawić na co najmniej 12 godzin lub nawet 24 w zależności od wielkości akumulatora, sączyć href="/parts/battery_chargers/"> zwykle dostaw pomiędzy 150 i 500 mA. To powinno być zaznaczone na niej gdzieś tak można obliczyć czas potrzebny przy użyciu wyżej wzoru. Po naładowaniu baterii jest gotowy do zamontowania na rowerze. Po przymocowaniu zaciski elektryczne pokryć je obficie z wazeliną lub smarem, aby zapobiec korozji. Szczęśliwy jazda.